کنجد ارده گیری دارای مقادیر زیادی استرهای لینولئیک است

علاوه بر این، روغن کنجد ارده گیری دارای مقادیر زیادی استرهای لینولئیک است که می تواند به طور انتخابی رشد ملانوم بدخیم را مهار کند.
در یک مطالعه، مصرف لیگنان های کنجد باعث کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از Fe2 در موش ها می شود.
علاوه بر این، موش‌هایی که روغن کنجد سیاه مصرف می‌کنند سطوح پایین‌تری از گلوتامات پیروات ترانس آمیناز سرم، فعالیت‌های اگزالواستات ترانس آمیناز و مواد واکنش‌دهنده اسید تیوباربیتوریک در کبد نشان داده‌اند.
این سطوح آنزیمی ایمنی را در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از Fe2 نشان می دهد. در آفریقا از آرد کنجد سفید بو داده در ادکلن و عطر استفاده می شود.
اسید میریستیک (C14 : 0) به عنوان یک عنصر مهم در لوازم آرایشی استفاده می شود.
سزامین و سزامولین دارای اثرات حشره کش و باکتری کش هستند. اینها همچنین به عنوان یک هم افزایی برای حشره کش های پیرتروم استفاده می شوند.
در این عصر دانش و وسایل ارتباطی بهتر، دلایل اساسی غذاهای ضعیف از نظر تغذیه با مشکلات در دسترس بودن، کمبود منابع، سیاست ها و برنامه های ناکارآمد و عدم رعایت تعهدات است.
ما در حال حاضر تخصص بهتری برای تولید محصولات مغذی بیشتری از کنجد سیاه لرستان داریم زیرا استراتژی های پیشرفته ای مانند غنی سازی، مکمل سازی و غنی سازی، تولید محصولات غنی از مواد مغذی را بسیار آسان کرده است.
در سطح جهانی، این زمان مناسب برای آغاز رویکردهای خوب با مشارکت همه ذینفعان از بخش‌های دانشگاهی، تحقیقاتی، کشاورزی، صنعت، بهداشت و سیاست است.
محصولات مرسوم با مواد مغذی باید بخشی از رژیم غذایی معمولی باشند.
با این حساب، بررسی فعلی پیشنهاد می‌کند که مکمل دانه کنجد در غذاهای کاربردی می‌تواند افزوده قابل توجهی در روندهای نوظهور باشد.
  • منابع:
    1. Nutritional and Therapeutic Potential of Sesame Seeds
  • تبلیغات:
      1. انواع مدل های استفاده از زرشک
      2. قرار دادن سطلهای زباله توسط دولت جهت هوشمندسازی
      3. نوزادی که از بدو تولدحرف می زد!
      4. تشخیص دوپینگ کشتی گیر نوجوان با مصرف ارده کنجد   !!

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.