آویشن برگ پهن کوهی می تواند سندرم روده تحریک پذیر را درمان کند

دو تا از اجزای موجود در آویشن برگ پهن کوهی کاریوفیلن و کامفن هستند. این ترکیبات دارای خواص ضد باکتریایی هستند. هنگامی که روغن به صورت موضعی استفاده می شود از بدن در برابر عفونت های باکتریایی از داخل و خارج محافظت می کند.

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در آویشن برگ پهن کوهی می تواند عفونت های دستگاه تنفسی و عفونت های باکتریایی در روده و سیستم گوارشی را درمان کند.

عنصر دیگری در روغن آویشن وجود دارد و آن تیمول است. تحقیقاتی که برای اولین بار در سال 1994 در مجله باکتریولوژی کاربردی منتشر شد، خواص ضد باکتریایی آویشن و تیمول را نشان داد.

خواص نفخ آور روغن آویشن برای دفع گازهای شکم مفید است. تجمع گاز در معده و روده می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از سردرد گرفته تا بیماری های گوارشی شود.

آویشن

اسانس آویشن برگ پهن کوهی همچنین در حفظ یکپارچگی سد روده، یک عملکرد مهم دستگاه گوارش، مهم است. این مطالعه در مجله British Poultry Science در سال 2014 منتشر شد.

هر چه بیشتر ادرار کنید، املاح، اسیدها، صفرا و سموم اضافی را از بدن دفع می کنید و در نتیجه آن را تصفیه می کنید. هضم صحیح غذا و گردش خون باعث افزایش سطح انرژی بدن و رفع خستگی می شود.

روغن آویشن یک روغن ضروری غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است، روغن آویشن ممکن است به طور طبیعی سلامت پوست را تقویت کند. استفاده از آن بر روی پوست می تواند به تسکین بثورات، کاهش ظاهر بافت اسکار و بهبود شرایط پوست کمک کند.

فعالیت ضد میکروبی اسانس آویشن بر روی باکتری های مقاوم به دارو آزمایش شده است و نتایج امیدوارکننده بود. این مطالعه در Microbial Drug Resistance در سال 2012 منتشر شد.

محتوای غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان اسانس آویشن همچنین به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو نور خورشید برای داشتن رنگ پوست سالم و یکنواخت کمک می کند. همچنین این خواص هستند که به کاهش علائم پیری کمک می کنند تا ظاهری شاداب داشته باشید. برای داشتن پوستی جوان و براق، این روغن را پس از مخلوط کردن با روغن زیتون یا روغن جوجوبا به ناحیه پوست بمالید.