با اضافه کردن کلسیم کربنات تهران شیمی به غذا از شوری بیش از حد آن جلوگیری کنید

موجودات زنده مانند نرم تنان و بندپایان توانایی رشد هر سه پلی مورف کریستالی کربنات کلسیم را به طور عمده به عنوان محافظ (پوسته) و چسبندگی عضلات نشان داده اند.

علاوه بر این، آنها توانایی قابل توجهی در انتخاب فاز نسبت به کلسیت و آراگونیت از خود نشان می دهند و برخی از موجودات می توانند بین این دو چند شکل جابجا شوند. توانایی انتخاب فاز معمولاً به استفاده از ماکرومولکول‌های خاص یا ترکیبی از درشت مولکول‌ها توسط چنین موجوداتی نسبت داده می‌شود.

کلسیم کربنات تهران شیمی پایدارترین پلی مورف کربنات کلسیم است. شفاف تا مات است. نوعی شفاف به نام ایسلند اسپار (در اینجا نشان داده شده است) برای ایجاد نور قطبی در قرن 19 استفاده شد.

کلسیم کربنات

کلسیم کربنات تهران شیمی، آراگونیت و واتریت از مواد معدنی کربنات کلسیم خالص هستند. سنگهای منشأ مهم صنعتی که عمدتاً کربنات کلسیم هستند شامل سنگ آهک، گچ، مرمر و تراورتن هستند.

پوسته تخم مرغ، پوسته حلزون و بیشتر صدف های دریایی عمدتاً کربنات کلسیم هستند و می توانند به عنوان منابع صنعتی آن ماده شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند. صدف‌های صدف اخیراً به عنوان منبعی از کلسیم غذایی شناخته شده‌اند، اما در عین حال یک صنعت کاربردی نیز هستند.

سبزیجات سبز تیره مانند کلم بروکلی و کلم پیچ حاوی مقادیر قابل توجهی کربنات کلسیم هستند، اما به عنوان یک منبع صنعتی کاربردی نیستند.

فراتر از زمین، شواهد قوی حاکی از وجود کربنات کلسیم در مریخ است. علائم کربنات کلسیم در بیش از یک مکان (به ویژه در دهانه های گوسف و هویگنس) شناسایی شده است. این شواهدی برای وجود آب مایع در گذشته فراهم می‌کند.

کربنات اغلب در محیط‌های زمین‌شناسی یافت می‌شود و یک مخزن کربن عظیم را تشکیل می‌دهد. کربنات کلسیم به صورت آراگونیت، کلسیت و دولومیت به عنوان اجزای مهم چرخه کلسیم وجود دارد. کانی های کربناته انواع سنگ را تشکیل می دهند: سنگ آهک، گچ، مرمر، تراورتن، توفا و غیره.