با افزودن کشمش سبز درجه یک به فیلتر آب خود سبب پاکیزه تر شدن آن شوید

در یک مطالعه in vivo اخیر در مورد اینکه چگونه کشمش سبز درجه یک می تواند بر ترکیب میکروبیوتای روده تأثیر بگذارد، افراد سالم روزانه سه وعده (هر کدام 28.3 گرم) کشمش خشک شده در آفتاب را به مدت 14 روز مصرف کردند.

افزودن کشمش به رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر تنوع کلی میکروبیوتا نداشت، اما شیوع واحدهای طبقه بندی عملیاتی خاص را تغییر داد، که برای طبقه بندی باکتری ها بر اساس شباهت توالی استفاده می شود.

علاوه بر این، افزایش تولید SCFA در نمونه های مدفوع مشاهده شد. سطوح OTU مطابق Faecalibacterium prausnitzii، Bacteroidetes sp. و Ruminococcus sp. در مقایسه با پایه افزایش یافته است.

در حالی که نزدیکترین آنها به Klebsiella sp.، Prevotella sp. و Bifidobacterium spp. کاهش یافت. سطوح بالاتر F. prausnitzii با کاهش التهاب مزمن مرتبط است.

کشمش

Ruminococcus sp. و Bacteroidetes spp. SCFA تولید می کند که به حفظ تعادل اکوسیستم روده کمک می کند. کاهش قابل توجه در OTU مطابق با Klebsiella sp. ممکن است نشان دهنده کاهش خطر التهاب روده یا عفونت های دستگاه ادراری باشد.

تعداد OTU هایی که به طور قابل توجهی در مقایسه با پایه تغییر کرده بودند در طول هفته 1 بیشتر از هفته 2 بود، احتمالاً به این دلیل که وارد کردن کشمش در رژیم غذایی عمدتاً اثرات کوتاه مدت بر میکروبیوتا دارد.

با این حال، مطالعه به دلیل تعداد کمی از شرکت کنندگان محدود بود، بنابراین این نتایج نشان دهنده نیستند و تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

هیچ نتیجه قطعی در مورد کشمش و میکروبیوتا نمی توان گرفت، زیرا شواهد علمی کافی وجود ندارد. برای ارزیابی اثرات مصرف کشمش بر میکروبیوتای روده، تحقیقات بیشتری باید انجام شود، به ویژه در داخل بدن است.

این واقعیت که کشمش به دندان می‌چسبد و حاوی مقادیر زیادی قند است، مردم را در مورد ترویج پوسیدگی دندان گمراه کرده است. با این وجود، گزارش های اخیر این افکار سنتی را رد می کند.

تصور می شود که سه حالت باعث ایجاد پوسیدگی دندان می شود: (1) PH پایین دهان، (2) چسبیدن غذا به دندان و (3) بیوفیلم یا رفتار باکتریایی. هنگامی که کشمش به تنهایی مصرف می شود.

(1) PH خوراکی را زیر آستانه 5.5 کاهش نمی دهد، که به کاهش مینای دندان کمک می کند، (2) برای مدت طولانی روی دندان باقی نمی ماند و (3) حاوی آنتی اکسیدان هایی با فعالیت ضد باکتریایی است.