با قرار دادن دونات کرمدار بر روی گرامافون موسیقی دلنشین آن را گوش دهید

باید گفت دونات بسیار سرخ شده تا حد کمال، یک خوراکی خوشمزه را ایجاد می کند. جایگاه آن در فرهنگ آمریکایی غیرقابل انکار است.

بیش از یک سوم مصرف کنندگان حداقل یک بار در ماه دونات کرمدار می خورند. اما چگونه همه چیز آغاز شد؟ در اینجا یک درس تاریخی کوچک در مورد دونات محبوب وجود دارد.

تقریباً هر فرهنگی نوعی غذای خمیر سرخ شده دارد، که تعیین منشأ دونات را دشوار می کند. در ایالات متحده، ریشه دونات به دهه 1700 با اولیکوک (کیک روغنی) مهاجران هلندی، «پدربزرگ دونات» برمی‌گردد.

در اوایل قرن نوزدهم، دونات در فصل‌های غذای آمریکایی کتاب‌های آشپزی انگلیسی ذکر شد.

با این حال، دونات‌ها تا جنگ جهانی اول شکوفا نشد، زمانی که سربازان آمریکایی دلتنگ در فرانسه توسط زنان داوطلب ارتش رستگاری به نام Donut Lassies8 در سنگرها دونات سرو می‌شدند.

دونات

هدفشان این بود که طعم آرامش بخشی از خانه را به آنها بدهند. در جنگ جهانی اول، آنها هوس دونات بیشتری کردند و محصول شروع به رشد کرد.

دلیل سوراخ شدن دونات ها در وسط قابل بحث است. برخی می گویند برای کمک به هضم غذا است در حالی که برخی دیگر می گویند برای صرفه جویی در مواد تشکیل دهنده است.

با این حال، محبوب‌ترین نظریه مربوط به اواسط دهه 1800 است که در آن یک ناخدای کشتی نیوانگلند، هانسون گرگوری، از قوام خمیری در وسط دونات‌های سرو شده در کشتی ناراضی بود.

گرگوری پیشنهاد کرد وسط آن را سوراخ کنید تا داخل دونات ها به طور یکنواخت بپزند. آنچه مسلم است این است که دایره ای از خمیر با سوراخی در وسط به طور یکنواخت می پزد.

در سال 1920 Century Baking نام خود را به Dawn Foods تغییر داد و صاحبان Eugene Worden و Grover Lutz در جکسون، میشیگان توسعه یافتند تا تولید مخلوط موفق دونات خود را انجام دهند.

در شهر نیویورک در همان سال، اولین دستگاه دونات خودکار توسط آدولف لویت ساخته شد، که برای پاسخگویی به تقاضای تماشاگران گرسنه تئاتر به این ساز در نانوایی خود نیاز داشت.