تاثیر موسیقی در محیط آزمایشگاهی بر روی زاد و ولد گنجشک ها

یک گنجشک ساوانا روی پنل خورشیدی نشسته است که صدای مربی آن را تامین می کند. عکس: Stephanie Doucet
با این حال، به نظر نمی‌رسید که تلاش یک آهنگ جدید بر شانس این گنجشک برای عاشقانه تأثیر بگذارد.

مننیل می‌گوید که همه افراد به جز یکی از آزمودنی‌های جزیره کنت، جفتی را با بستن کمربند تنوع ساحل غربی جذب کردند، و هیچ مدرکی مبنی بر محدود شدن پرندگان توسط آوازهای تجربی پیدا نکردند.

رایان نوریس، استاد متن تشکر از همسر دانشگاه گوئلف و یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید در حالی که نتایج واضح هستند این راه‌اندازی چالش‌هایی داشت. تیم نمی‌دانست که آیا یک کلاس آواز در طبیعت تأثیری مشابه در یک محیط آزمایشگاهی خواهد داشت یا خیر.

منیل می افزاید: «محیط پر سر و صدا است و تعاملات اجتماعی بین حیوانات وحشی باعث ایجاد کمی هرج و مرج می شود.

بنابراین، یافتن [گنجشک ها] در قلمرو آنها و نشان دادن میکروفون لباس چرم بچه گانه روی آنها یک چالش است. اما این یکی از مواردی است که ما در آن بسیار خوب هستیم.”

استفاده از سیستم صوتی مناسب یک عنصر کلیدی است. دانشمندان بلندگوهای قابل برنامه ریزی با انرژی خورشیدی را انتخاب کردند که فقط در طول روز پخش می شدند تا رفتار واقعی پرندگان را تقلید کنند و شرایط یادگیری بهینه را ایجاد کنند.

این تیم اکنون قصد دارد پرندگانی مبل استیل ملایر را که آهنگ های آزمایشی را در خود جای داده اند ردیابی کند تا ببیند آیا آنها روندی را در بین جمعیت گسترده تر شروع می کنند یا خیر. شاید ستاره های پاپ گنجشک اینگونه ساخته می شوند.

  • منابع:
    1. An Experiment to Teach Sparrows New Songs Proved a Wild Success
  • تبلیغات:
  1. تازه ترین روشهای برتر کنترل مدیریت مالی در زندگی روزمره خود!
  2. از آنجایی که شکر تصفیه شده برای سلامتی مضر است
  3. عجیب ترین سازه هایی که با آجر نسوز ساخته شدند
  4. زیتون : درخت همیشه سبز پهن برگ نیمه گرمسیری