راز تهیه سس رعنا متوسط سرآشپز معروف برملا شد

سس بشامل یک نوع کلاسیک در دسته سس رعنا متوسط است. در واقع در آمریکا به عنوان سس سفید نیز شناخته می شود.

این مخلوطی از روکس سفید و شیر است که دارای سس خامه ای و کره ای بسیار لذیذی می باشد. در برخی کشورها (مانند فرانسه، یونان و ایتالیا) سس همچنین حاوی ادویه‌هایی مانند جوز هندی، فلفل یا نمک است.

کاربرد سس بشامل متنوع است. این می تواند یک جزء خوشمزه برای خامه تر کردن لازانیا، سوپ، سبزیجات، ماک و پنیر و غیره شما باشد. شما همچنین می توانید برای جایگزینی عالی برای پنیر ریکوتا از این چاشنی استفاده کنید.

اگر می خواهید آن را در خانه درست کنید به یاد داشته باشید که شیر باید سرد باشد و به آرامی به سس اضافه شود. در غیر این صورت، شیر شما ممکن است منجمد شود. مخلوط شیر و روکس را باید مرتباً هم بزنید تا سس غلیظی حاصل شود.

سس

یکی دیگر از انواع روکس سس Velouté است. این نیز یک سس مادر در هنر آشپزی فرانسوی است که توسط ژرژ آگوست اسکوفیه یک سرآشپز مشهور فرانسوی فهرست شده است.

علاوه بر روکس استوک سبک یکی دیگر از اجزای کلیدی در ایجاد Velouté است. آب می تواند مرغ، گوشت گوساله یا غذاهای دریایی باشد، سپس با مخلوط روکس غلیظ شود.

سس یکدست خامه ای و رنگ پریده است. اگر می خواهید طعم بیشتری به سس اضافه کنید گیاهان و ادویه ها موارد ایده آلی هستند. سس Velouté معمولاً با غذاهای دریایی یا مرغ می آید. علاوه بر این، همچنین یک پایه عالی برای تهیه انواع دیگر سس است.

همانطور که می دانید سس تاریخچه طولانی دارد و نقش مهمی در بسیاری از غذاهای نمادین چینی سس سویا دارد. از دانه های تخمیر شده سویا، آب نمک، دانه های برشته شده و قالب خاصی به نام Aspergillus oryzae تهیه می شود.