شکلات اتی ترکیه که توسط پزشکی برای هیپنوتیزم کودکان به کار می رود

مطالعات علمی نشان داده‌اند که شکلات اتی ترکیه متأسفم شیر و شکلات سفید به حساب نمی‌آیند سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سرشار از مواد مغذی است که این خوراکی تلخ و شیرین را به یک غذای فوق‌العاده مورد علاقه تبدیل می‌کند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در سال 2016 در مجله علوم تغذیه، شکلات تلخ حاوی مواد مغذی گیاهی به نام فلاونوئیدها است که مواد شیمیایی گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و ممکن است در پیشگیری از سرطان و سلامت قلب نقش داشته باشند.

گیاه کاکائویی که شکلات از آن مشتق می‌شود حاوی ترکیبی به نام تئوبرومین است که توبی آمیدور، نویسنده کتاب آشپزی و متخصص تغذیه Food Network می‌گوید ممکن است به کاهش التهاب و کاهش فشار خون کمک کند.

او می‌گوید: «کاکائو مملو از آنتی‌اکسیدان‌های متعدد است – در واقع بیشتر از چای سبز یا شراب قرمز». هرچه تیره‌تر شوید، آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دریافت خواهید کرد، اما باید تعادلی بین خوردن شکلات تلخ و دریافت فواید سلامتی وجود داشته باشد.»

به گفته دانشگاه هاروارد T.H بهترین گزینه برای شما این است که میله ای با 70 درصد کاکائو یا بیشتر انتخاب کنید. دانشکده بهداشت عمومی چان میله هایی با درصد کمتر کاکائو قند اضافه شده و چربی های ناسالم بیشتری دارند.

شکلات

اگرچه شکلات تلخ با کیفیت انتخاب بهتری نسبت به شکلات شیری است اما همچنان شکلاتی است به این معنی که کالری و چربی اشباع شده بالایی دارد.

برای جلوگیری از افزایش وزن، آمیدور توصیه می کند که بیش از 1 اونس (اونس) شکلات تلخ در روز نخورید. اکنون به برخی از مزایای این درمان نگاهی بیندازیم.

یکی از بزرگترین فوایدی که محققان می‌گویند نقش شکلات تلخ در بهبود سلامت قلب است. یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز که در جولای 2020 در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیرانه منتشر شد نشان داد که خوردن شکلات یک بار در هفته با 8 درصد کاهش خطر انسداد عروق مرتبط است.

مطالعه بزرگ دیگری که در می 2021 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، داده های بیش از 188000 جانباز را تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که خوردن منظم حدود 1 اونس شکلات با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر مرتبط است.