طبقه بندی دستگاههای پزشکی به عنوان دارو درهند

در ژانویه 2020، دولت هند دستگاه آندوسکوپی معده را به عنوان «دارو» طبقه‌بندی کرد و آنها را تحت اختیار قانون داروها و آرایشی بهداشتی، 1940 قرار داد.

در حال حاضر 37 دستگاه اکسیژن ساز شارژی به عنوان دارو طبقه بندی شده و تحت قانون داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی تنظیم شده است.

از این میان، استنت‌های قلبی، استنت‌های دارویی، کاشت زانو، کاندوم و دستگاه‌های داخل رحمی در فهرست ملی داروهای ضروری گنجانده شده‌اند و دارای سقف قیمتی هستند.

در فوریه 2020، دولت هند پنج درصد مالیات بر سلامت بر واردات انواع دستگاه آندوسکوپی المپوس دندانپزشکی، جراحی و دامپزشکی وضع کرد. چندین بخش تجهیزات پزشکی (مانند کاشت زانو ارتوپدی) که قبلاً از عوارض گمرکی معاف بودند، از معافیت گمرکی خارج شدند.

در ژوئن 2020، وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی دستور تدارکات عمومی 2017 خود را اصلاح کرد و اولویت را به شرکت‌های هندی داد که محصولاتشان 50 درصد یا بیشتر محتوای محلی دارد.

محصولات با محتوای محلی کمتر از 20 درصد به عنوان “تامین کنندگان غیر محلی” طبقه بندی می شوند و نمی توانند در مناقصات دولتی شرکت کنند.

از ژوئن 2021، سازمان ملی قیمت‌گذاری دارو دستوراتی را برای اعمال کنترل‌های قیمت بر روی تغلیظ‌کننده‌های اکسیژن مطابق با رویکرد منطقی‌سازی حاشیه تجاری (TMR) صادر کرد، که تفاوت بین قیمتی که تولیدکنندگان به تجارت می‌فروشند و قیمت به بیماران است.

سازمان ملی قیمت گذاری دارو در ابتدا سیاست منطقی سازی حاشیه تجاری را برای دستگاه ساکشن حجامت برقی و داروها در سال 2018 معرفی کرده بود تا به بهبود دسترسی بیماران به مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و در دسترس کمک کند.

  • منابع:
    1. How To Become a Medical Instrument Technician
  • تبلیغات:
    1. آیا تا بحال لباس هایی که با چوب ساخته شده را دیده اید؟
    2. عناب میوه ای که هرگز آفت نمی زند
    3. اکتشاف یک نمونه بسیار عجیب از پالت با ویژگیهای عجیب!!
    4. ترکیبات مفید و مضر موجود در زعفران