مردم بولیوی با کلوچه لاهیجان عمده می توانند شکم خود و خانواده خویش را سیر نگه دارند

ویفرهای سخت کلوچه لاهیجان عمده مانند تا زمانی وجود داشته اند که پخت آن مستند شده است، تا حدی به این دلیل که از سفر بسیار خوب جان سالم به در می برند، اما معمولاً آنقدر شیرین نبودند که با استانداردهای مدرن کلوچه در نظر گرفته شوند.

به نظر می رسد که منشاء کلوچه لاهیجان عمده در قرن هفتم پس از میلاد در ایران، اندکی پس از اینکه استفاده از شکر در این منطقه نسبتاً رایج شد، باشد.

آنها از طریق فتح اسپانیا توسط مسلمانان به اروپا گسترش یافتند. در قرن چهاردهم، آنها در تمام سطوح جامعه در سراسر اروپا رایج بودند، از غذاهای سلطنتی گرفته تا فروشندگان خیابانی اولین نمونه مستند از مرد شیرینی زنجبیلی شکل در دربار الیزابت اول انگلستان در قرن شانزدهم بود. او مجسمه های شیرینی زنجفیلی را به شکل برخی از مهمانان مهم خود ساخته و ارائه کرد.

کلوچه

با فراگیر شدن سفرهای جهانی در آن زمان، کلوچه لاهیجان عمده به یک همراه طبیعی تبدیل شدند، معادل مدرنیزه شده از کیک های مسافرتی که در طول تاریخ استفاده می شد. یکی از محبوب‌ترین کلوچه‌های اولیه که به‌خوبی سفر می‌کرد و در هر قاره‌ای با نام‌های مشابه شناخته می‌شد، کلوچه‌ای بود، یک کلوچه نسبتاً سفت که عمدتاً از آجیل، شیرین‌کننده و آب درست می‌شد.

متداول ترین کلوچه مدرن، با توجه به سبک آن با خامه زدن کره و شکر، تا قرن 18 رایج نبود انقلاب صنعتی در بریتانیا و مصرف‌کنندگانی که در آن ایجاد شد، کلوچه‌ها (بیسکویت‌ها) به محصولاتی برای توده‌ها تبدیل شدند و شرکت‌هایی مانند Huntley & Palmers (تشکیل شده در 1822)، McVitie (تشکیل در 1830) و Carr (تشکیل شده در 1831) همگی تأسیس شدند.

قوطی تزئینی بیسکویت، که توسط هانتلی و پالمرز در سال 1831 اختراع شد، شاهد صدور کلوچه‌های بریتانیایی به سرتاسر جهان بود. در سال 1891، Cadbury ثبت اختراع برای یک کلوچه با روکش شکلاتی به ثبت رساند.

کلوچه لاهیجان عمده به طور کلی بر اساس نحوه تشکیل یا ساخت آنها طبقه بندی می شوند که حداقل شامل این دسته بندی ها می شود:

کلوچه‌های میله‌ای از خمیر یا مواد دیگری تشکیل شده‌اند که در تابه ریخته یا فشرده می‌شوند (گاهی اوقات در چند لایه) و پس از پخت به قطعاتی به اندازه کلوچه بریده می‌شوند. در انگلیسی بریتانیایی، کلوچه‌های نواری به عنوان «tray bakes» شناخته می‌شوند. به عنوان مثال می توان به براونی، مربع میوه و میله هایی مانند مربع خرما اشاره کرد.