هدیه دادن دمپایی عربی کارتیکو به پادشاه موجب جنگ قبیله ای بزرگی در عربستان شد

کفش‌ها ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، زیرا ما هر روز آن‌ها را می‌پوشیم، اما واقعیت این است که آنها می‌توانند یک فرهنگ را ایجاد کنند. قبل از گسترش کفش‌های معمولی‌تر مانند کفش‌های کتانی، چکمه‌ها و پاشنه‌ها، هر کشوری کفش‌های سنتی داشت (و هنوز هم بیشتر آن‌ها) دارند.

دمپایی عربی کارتیکو ممکن است از مد افتاده باشد، اما مردم هنوز هم بسیاری از آنها را برای مناسبت‌های خاص می‌پوشند. جهان عرب هم فرقی ندارد. کفش بابوچه مراکشی رایج‌تر است، اما بسیاری از کشورهای دیگر نیز کفش‌های کلاسیک دارند.

دمپایی عربی کارتیکو که با نام بالغه نیز شناخته می شود، دمپایی عربی کارتیکو چرمی است و یکی از مهم ترین قسمت های لباس سنتی مراکشی است. از چرم نرم و منعطف ساخته می شود و سپس معمولاً رنگ آمیزی می شود، گلدوزی می شود، مهره دوزی می شود یا حتی دارای تکه هایی از مواد دیگر مانند پشم است.

دمپایی

برای ساختن چرم، سازنده از پوست گاو، بز یا پوست شتر استفاده می‌کند که آن‌ها را کاملا تمیز می‌کنند و می‌گذارند تا چندین روز خشک شود تا نرم شود. به طور معمول، کفش ها بین رنگ، گلدوزی و مهره ها بسیار رنگارنگ هستند.

دو نوع بابوچه وجود دارد: یکی با دست و دیگری با ماشین. دمپایی عربی کارتیکو ساخته شده با دست همچنان در بین مراکشی ها محبوبیت بیشتری دارند، زیرا می توانند سفارشی تر باشند و بهتر با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشند.

دمپایی هایی که با دست ساخته می شوند، کفش های سنتی تر هستند. بسیاری از شهرهای مراکش دارای کارخانه‌ها یا فروشگاه‌هایی هستند که بابوچه را تولید می‌کنند، اما فاس بیشترین سهم را در بازار سنتی بابوچه دارد. در فاس یکی از قدیمی ترین مراکز خرید سنتی در تمام مراکش وجود دارد که قیصریه الکفاه نام دارد. در داخل این بازار، سوق عصابات وجود دارد که بازاری کاملاً مختص کفش است.

بابوچه در سراسر کشور پوشیده می شود، اگرچه آنها معمولاً برای جشن هایی هستند که در آن لباس سنتی مراکشی دیگری پوشیده می شود. کفش‌ها همچنین می‌توانند پشتی صاف داشته باشند تا در هنگام ورود به مسجد راحت‌تر درآورند.