کارتریج 21 و 22 الماس نشانی که از خانه رئیس جمهور دزدیده شد

از آنجایی که بیشتر سود تولیدکنندگان چاپگر از فروش جوهر و کارتریج 21 و 22 حاصل می شود، برخی از این شرکت ها اقدامات مختلفی را علیه کارتریج های پس از فروش انجام داده اند.

برخی از تولیدکنندگان چاپگر کارتریج 21 و 22 خود را طوری تنظیم می‌کنند که با چاپگر تعامل داشته باشند و از عملکرد آن در زمانی که سطح جوهر پایین است یا زمانی که کارتریج دوباره پر شده است، جلوگیری می‌کنند.

یک محقق با مجله کدام؟ چنین سیستم قفل شده ای را بیش از حد سوار کرد و متوجه شد که در یک مورد می تواند تا 38٪ صفحات با کیفیت خوب بیشتری را چاپ کند، پس از اینکه تراشه اظهار داشت که کارتریج خالی است.

کارتریج

در انگلستان، در سال 2003، هزینه جوهر موضوع تحقیقات دفتر تجارت منصفانه بوده است، به عنوان کدام؟ این مجله تولیدکنندگان را به عدم شفافیت در مورد قیمت جوهر متهم کرده.

خواستار استاندارد صنعتی برای اندازه‌گیری عملکرد کارتریج 21 و 22 شده است. کدام؟ بیان کرد که کارتریج های رنگی HP بیش از هفت برابر بیشتر از Dom Perignon 1985 در هر میلی لیتر قیمت دارند.

در سال 2006، اپسون از یک دعوای حقوقی دسته جمعی که ادعا می کرد چاپگرهای جوهر افشان و کارتریج های جوهر اپسون عملکرد چاپگر را به دلیل اعلان های “خالی” کارتریج متوقف می کنند، شکست خورد، حتی اگر جوهر قابل استفاده هنوز باقی بماند.

اپسون با دادن کوپن های الکترونیکی 45 دلاری در فروشگاه های آنلاین خود برای افرادی که پرینترهای جوهر افشان و کارتریج های جوهر اپسون را از 8 آوریل 1999 تا 8 مه 2006 خریداری کرده بودند، حل و فصل کرد.

در سال 2010، HP از سه دعوای دسته جمعی شکست خورد: 1.) ادعای چاپگرهای جوهر افشان HP که اعلان‌های نادرست جوهر کم را ارائه می‌دهند، 2.) ادعای مصرف جوهر فیروزه‌ای هنگام چاپ با جوهر سیاه، 3.) ادعای غیرفعال شدن کارتریج‌های جوهر توسط چاپگرها پس از تشخیص “خالی” حتی اگر هنوز خالی نباشند. اچ پی 5 میلیون دلار به عنوان تسویه حساب پرداخت کرد.