کشمش گوگردی یکی از عوامل تغییر مزاج در میان سالان است

کشمش گوگردی میوه ای مغذی و خوشمزه است که هم به عنوان میان وعده و هم برای طعم دادن به کلوچه ها، کیک ها یا نان ها به طور گسترده استفاده می شود. از آنجایی که فرآیند خشک کردن مواد مغذی موجود در انگور را متمرکز می کند، آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انگور تازه دارد. قند و کالری بالایی دارد.

با این حال، زمانی که در حد اعتدال مصرف شود بسیار مفید است. منبع خوبی از مواد معدنی، ویتامین ها و انرژی است. این به هضم غذا کمک می کند و می تواند از یبوست جلوگیری کند، استخوان ها را تقویت کند، سلامت دهان را حفظ کند، با افزایش سطح آهن در خون از کم خونی جلوگیری کند و به محافظت از ما در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک کند. اگر به شیرینی علاقه دارید، می توانید به جای تنقلات ناسالم و شیرین، کشمش را انتخاب کنید.

کشمش

علاوه بر تمام مواد مغذی، کشمش گوگردی حاوی بور است که یک ماده معدنی بسیار مهم برای سلامت استخوان و مفاصل است. کشمش همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فنل ها و پلی فنول ها است که به محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن و فیتوکمیکال ها، به ویژه آنهایی که با باکتری های دهان مبارزه می کنند، کمک می کند.

در زیر می توانید محتوای کالری مقادیر مختلف کشمش گوگردی را مشاهده کنید: 100 گرم: 299 کالری، یک چهارم فنجان: 108 کالری، نصف فنجان: ۲۱۶ کالری، 1 مشت (حدود 30 گرم): 90 کالری

کشمش گوگردی از سلامت قلب و عروق محافظت می کند از سلامت دهان و دندان حمایت می کند سیستم ایمنی بدن را به عنوان منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی تقویت می کند به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن از سرطان محافظت می کند.

برای دستگاه گوارش بسیار مفید است از بیماری های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می کند از تشکیل پلاک در دهان جلوگیری می کند
به خصوص کشمش سیاه از کم خونی جلوگیری می کند.