کلوچه در لاهیجان موجب بورسیه دانشجویان در دانشکده آشپزی آلمان شد

کلوچه در لاهیجان از جمله شیرینی های ایرانی که با مواد و دستورهای مختلف طبخ است. اگر در ایران هستید یا قصد سفر به ایران را دارید، فراموش نکنید که چه در شمال ایران و چه در جنوب، این شیرینی محلی را امتحان کنید.

به طور معمول، کلوچه یک کلوچه گرد با شکم پر شیرین است. در اینجا قصد داریم محبوب ترین ها را معرفی کنیم. شیراز، شهری در جنوب ایران، به دلیل وجود مکان‌های تاریخی مختلف در داخل و اطراف شهر، همواره یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران برای گردشگران داخلی و بین‌المللی است.

کلوچه

کلوچه در لاهیجان بیشتر شبیه یک بیسکویت ترد است که از آب، شکر، آرد گندم و تخم مرغ تشکیل شده است. این نوع کلوچه قیمه ندارد، بلکه مردم کلوچه را با مسقطی می خورند. یک شیرینی نرم شفاف که از گلاب، نشاسته، شکر و آب تشکیل شده است.

یکی از محلی‌ترین انواع کلوچه نوعی است که از شهرستان فومن در شمال ایران سرچشمه می‌گیرد. کلوچه گرد طلایی دارای تزیینات دایره های فرورفته است که روی خمیر فشرده شده است. مواد تشکیل دهنده شامل مخمر، شیر، کره، ماست و تخم مرغ است. قیمه شامل یک درز غنی از گردو مخلوط با شکر و دارچین است.

لاهیجان نیز شهری در شمال ایران است. کوکی دارای یک پوسته با پر کردن نرم است. به طور سنتی، فیلینگ از گردو و هل درست می شد، اما امروزه می توانید انواع مختلفی از قیمه مانند خرما یا نارگیل را پیدا کنید.

اگر به کرمان، شهری در جنوب غربی ایران سفر کنید، متوجه خواهید شد که مردم زیره زیره چقدر در آشپزی و گاهی در کلوچه هایشان استفاده می کنند. کلوچه در لاهیجان شیرینی اصلی با تزیینات دایره ای است که قبل از پخت در خمیر فشرده می شود. قیمه شامل خرما و گردوی کوبیده می شود. برخی افراد بعد از پختن شیرینی روی آن پودر پسته را اضافه می کنند.